Korekcja nosa – rhinoplastyka, plastyka nosa, plastyka przegrody nosowej

Janusz Jaworowski

Chirurg plastyczny, dr Janusz Jaworowski wykonuje korekcję nosów zbyt dużych, haczykowatych, bulwiastych, s-kształtnych, c-kształtnych, tzw. “open roof”, nosów garbatych i wielu innych wrodzonych niedoskonałości kształtu nosa. Wykonuje także rekonstrukcje nosa po urazach, przebytych zarówno w wieku dziecięcym jak i dorosłym oraz pomaga pacjentom po nieudanych albo niesatysfakcjonujących operacjach nosa.

Osobną grupę zabiegów wykonywanych przez doktora Jaworowskiego stanowią korekcje krzywej przegrody nosa. Jeśli jest to jedyna nieprawidłowość dotycząca nosa, taka korekta może wystarczyć alby rozwiązać problem i przywrócić możliwość swobodnego oddechu pełną piersią.

Dr Jaworowski specjalizuje się w rekonstruowaniu struktur nosa po nieudanych operacjach lub urazach. Nos, którego kształt uległ znaczącej zmianie może wymagać wykorzystania technik rekonstrukcyjnych do odbudowania szkieletu nosa, który utrzyma miękkie tkanki w prawidłowej pozycji. Dr Jaworowski posiada duże doświadczenie w operacjach wymagających korekcji przegrody z wykorzystania chrząstek z innych okolic ciała np.: uszu lub żeber.

Chirurg plastyczny, dr Janusz Jaworowski wykonuje korekcję nosów zbyt dużych, haczykowatych, bulwiastych, s-kształtnych, c-kształtnych, tzw. “open roof”, nosów garbatych i wielu innych wrodzonych niedoskonałości kształtu nosa. Wykonuje także rekonstrukcje nosa po urazach, przebytych zarówno w wieku dziecięcym, jak i dorosłym. Doktor pomaga również pacjentom po nieudanych albo niesatysfakcjonujących operacjach nosa. Rhinoplastyka (plastyka nosa) nie musi być bolesna i bardzo droga. Przekonaj się o tym i sprawdź ofertę dr Jaworowskiego.

Korekcja krzywej przegrody nosowej

Osobną grupę zabiegów wykonywanych przez doktora Jaworowskiego stanowią korekcję krzywej przegrody nosa. Jeśli jest to jedyna nieprawidłowość dotycząca nosa, taka korekta może wystarczyć, aby rozwiązać problem i przywrócić możliwość swobodnego oddechu pełną piersią. Doktor oceni, czy zmiany u pacjenta wymagają tylko korekty przegrody nosowej, czy to dopiero początek leczenia. Zabieg prostowania krzywej przegrody wykonywany jest w znieczuleniu, dzięki czemu procedura jest całkowicie bezbolesna.

Zabieg zmniejszania rozmiaru i kształtu nosa

Wiele osób nie akceptuje wyglądu swojego nosa i decyduje się na zmniejszenie jego rozmiaru. Jednak w tym przypadku warto zaufać doświadczonemu chirurgowi plastykowi, ponieważ nieudana operacja może przysporzyć tylko niepotrzebnych stresów. Bez wątpienia specjalistą w zabiegach korekcji kształtu nosa jest dr Jaworowski. Każda korekcja nosa wykonywana jest dodatkowo w znieczuleniu miejscowym.

Jak się przygotować?

Przede wszystkim nie można brać leków na rozrzedzenie krwi (np. Acard, Polopiryna, Aspiryna i inne) na 7 dni przed planowanym terminem zabiegu. Ponadto dobę przed wizytą nie zaleca się spożywania alkoholu oraz palenia papierosów. Nie jest ich dużo, ale naprawdę warto się do nich zastosować, ponieważ w ten sposób zminimalizowane jest ryzyko wystąpienia komplikacji w postaci krwawienia, infekcji bakteryjnej, czy długiego czasu gojenia się ran.

Przeciwwskazania do rhinoplastyki

Istnieje kilka istotnych chorób i dolegliwości, które niestety nie pozwalają na skorzystanie z korekcji kształtu nosa. Jest to m.in.:

• ciąża,
  • karmienie piersią,
  • problemy z krzepliwością krwi,
  • skłonność do bliznowców,
  • gorączka,
  • infekcje wirusowe,
  • choroby serca, krwi, nowotworowe,
  • świeża opalenizna,
  • ogólne osłabienie organizmu,
  • stany zapalne,
  • problemy ze zmianami skórnymi (bielactwo, łuszczyca),
  • choroby zakaźne,
  • WZW,
  • krótki czas po laserowym usuwaniu owłosienia, blizn, itp.

Po zabiegu – co mnie czeka?

To pytanie pada prawie zawsze na pierwszej wizycie konsultacyjnej, dlatego szybko spieszymy z wyjaśnieniami. Przede wszystkim występowanie bólu ograniczamy do minimum przez cały okres leczenia! Po zakończonym zabiegu, pacjent przebywa w sali pooperacyjnej, gdzie leży z zimnym okładem. W ten sposób zmniejszamy wielkość obrzęków i krwiaków. Następnego dnia dr Jaworowski odwiedza pacjenta i przeprowadza kontrolę. Sprawdza, czy wszystko się dobrze goi i czy nie występują żadne komplikacje. Jeśli nie są wymagane żadne nowe działania, przypadek jest stabilny, to pacjent może opuścić klinikę. Jednak nie może tego zrobić sam, a musi mieć towarzystwo. W swoich ukochanych czterech ścianach należy unikać jakiejkolwiek aktywności fizycznej, palenia papierosów i picia alkoholu. Sport nie jest wskazany, ponieważ podczas dowolnego ruchu ból będzie jeszcze intensywniejszy. Z kolei alkohol i papierosy mogą powodować problem z prawidłowym gojeniem się ran i krzepliwością krwi. W przypadku występowania bólu można zastosować środek przeciwbólowy, ale w odstępach czasu (6-8 godzin). Chyba, że lekarz zdecyduje inaczej. Przez pierwsze dni należy bardzo mocno ograniczyć higienę nosa, czyli wydmuchiwania wydzieliny. Powodowany przez to wzrost ciśnienia może źle wpłynąć na gojenie i zrastanie ran. W takim przypadku jedynym rozwiązaniem jest stosowanie soli morskiej, która ułatwi pozbycie się zalegającej wydzieliny. Najlepiej stosować ją w sprayu.

Największy dyskomfort będzie odczuwalny przez kilka dni po operacji, ale opuchlizna może występować przez około 2 tygodnie. W tym czasie należy stosować zimne opatrunki i unikać promieniowania słonecznego. Ponadto przez pierwsze kilka dni ważnym zaleceniem jest spanie z uniesioną głową. Wystarczy podłożyć więcej poduszek.

Po jakim czasie mogę iść do pracy?

To pytanie jest zadawane przez każdego pacjenta, ponieważ szybki powrót do pracy jest dla wielu osób niezwykle istotny. Tak naprawdę, po zabiegu korekcji nosa do obowiązków można wrócić na następny dzień. Wszystko zależy jakie konkretne procedury zostały wykonane, ale także o jakich konkretnie czynnościach zawodowych myślimy. Wszelkie prace związane z aktywnością fizyczną odpadają, ponieważ nos musi się zagoić, a każdy ruch będzie powodował ból. Praca biurowa jest jak najbardziej możliwa. Jeśli zależy, aby po korekcji nosa, przegrody nosowej przebyć spokojnie rekonwalescencje, to doktor Jaworowski wypisze zwolnienie L4. Do pełnej sprawności można dojść w domu w towarzystwie rodziny.

Nieudany zabieg u konkurencji?

Dr Jaworowski specjalizuje się w rekonstruowaniu struktur nosa po nieudanych operacjach lub urazach. Nos, którego kształt uległ znaczącej zmianie może wymagać wykorzystania technik rekonstrukcyjnych do odbudowania szkieletu nosa, który utrzyma miękkie tkanki w prawidłowej pozycji. Dr Jaworowski, mający swój gabinet w Białymstoku, posiada duże doświadczenie w operacjach wymagających korekcji przegrody z wykorzystania chrząstek z innych okolic ciała np.: uszu lub żeber. Zaufaj specjaliście, szczególnie jeśli już jesteś po nieudanych zabiegu rekonstrukcji nosa.

Ile kosztuje operacja nosa?

Wiele osób obawia się, że korekcja nosa jest dla nich niedostępna, ponieważ taki zabieg jest bardzo drogi. Prosimy nie zakładać od razu najczarniejszego scenariusza i zapraszamy na pierwszą wizytę konsultacyjną. Omówimy wszystkie informacje dotyczące leczenia oraz kosztów. Doktor oferuje korekcję kształtu nosa w korzystnych cenach. Konsultacje w sprawie korekty nosa dr Jaworowski przeprowadza w gabinecie w Białymstoku.

Zabiegi u dzieci i dorosłych

Chirurg plastyczny, dr Janusz Jaworowski, przeprowadza zabiegi rekonstrukcji nosa oraz samej przegrody u dzieci oraz osób dorosłych. Dla doktora liczy się pacjent i jego problem, dolegliwości, a nie wiek. Dr Jaworowski ma podejście do dzieci i wie jak z nimi rozmawiać w stresujących dla nich sytuacjach. Zabieg wykonywany w znieczuleniu, więc dziecko podczas procedury nie będzie czuć żadnego bólu. Cały zespół specjalistów podczas całego pobytu będzie dbać o bezpieczeństwo pacjenta. Oczywiście rodzice mogą przebywać z dzieckiem podczas pobytu, aby czuło się jak najbardziej komfortowo. Korekta nosa nie musi się dla dziecka wiązać z traumą.